Drygt ett år har nu gått sedan vi köpte våra lägenheter från Stockholmshem. I detta första nyhetsbrev tänkte vi berätta lite vad vi i styrelsen har gjort under detta år.
Eftersom detta är föreningens första år har mycket av arbetet gått ut på att få igång föreningen och sätta upp rutiner och kontakter med leverantörer som fungerar. En målsättning har varit att använda oss av expertis inom olika områden istället för att försöka göra jobbet själva inom föreningen.
För fastighetsskötsel använder vi MEF AB och för den ekonomiska förvaltningen svarar Bovera konsult.
Vi har också försökt minska kostnaderna för föreningen och öka dessa intäkter. Grovsoprummet har avvecklats eftersom det kostade för mycket att ha den tjänsten i förhållande till vad man fick ut av den. Vi har också bytt elleverantör från Fortum till Storuman energi.
En hyresgäst i Hunnebergsvägen 16 har flyttat och lägenheten har sålts med mycket god förtjänst. Pengarna kommer att användas till att amortera av på föreningens lån.
Lokalen på gaveln till Hunnebergsvägen 3 kommer att hyras ut och vi är för närvarande i slutprocessen för att skriva kontrakt med en av flera intresserade kandidater.
En föreningslokal har istället färdigställts i lokalen i källaren på Hunnebergsvägen 5. Vi har köpt in bord och stolar så att alla föreningens medlemar skall kunna träffas där. Lokalen kommer även att målas om för att bli mera trivsam. Lokalen kan också lånas av medlemar för fester och liknande.